DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

 
Nosaltres quatre, cada dijous anem a l'escola Vedruna Manresa on ens estem de les 15 a les 17 en tres classes diferents amb nens d'entre 7 i 9 anys. Allà bàsicament estem amb els nens,ajudant-los, controlant-los, compartint experències. De totes maneres hi ha vàries activitats o que les dirigim nosaltres o que ajudem a organitzar-les. Tot això ho fem intentant donar el màxim de nosaltres al mateix temps que rebem una gran quantitat de noves experiències i sensacions.
 
OBJECTIUS
 
  ·APRENENTATGE
 
  - Aprendre la diversitat de transtorns de desenvolupament que es troben a les classes de l'educació primària com la hiperactivitat, l'autisme, el dèficit    d'atenció...
  - Connectar amb els nens.
  - Empatitzar amb els professors.
  - Aprendre a expresar-se bé davant dels nens petits.
 
 
  ·SERVEI
 
  - Aportar experiències als alumnes i que els nens s'ho passin bé dintre de l'àmbit escolar.
  - Aportar als nens tècniques de diferentes matèries perquè els sigui més fàcil aprendre. 
  - Que els nens ens agafin confiança i així poder-los ajudar en tot moment quan tinguin un problema. 
 

D


DEBILITATS


- Innovació Metodològica : cal sortir de la “zona de confort” i saber enllaçar tradició amb innovació.

 

- Heterogeneïtat del claustre: cal gestionar bé el temps per a consensuar.

 

-Estructurals :Pensar que l’espai i les instal·lacions sovint ens condicionen i que sense superar aquest obstacle no podem fer res.

 

- Desconfiança d’alguna de les famílies vers l’escola.

 

- L’esforç extra que suposa la formació continuada.

 

- La gestió i planificació del temps per treballar en equip.

A


AMENACES


-Baixa natalitat al municipi. Garantir en el futur el manteniment del concert educatiu amb rati baixa, mantenint els lloc de treball del professorat.


- El qüestionament i desconfiança constant d’algunes famílies vers la tasca del mestre i de l’escola.


- L’excessiva burocràcia de l’administració.


- Un currículum excessivament dens.


- El fet de delegar en l’escola totes les solucions educatives.


-No tenir prou recursos pel seguiment de la diversitat (econòmics i de coneixement)


- No alineació dels objectius que es proposa l’escola i el que la societat viu i/o potencia. Cal explicar massa sovint allò que és evident a nivell d’actituds i d’hàbits.

F


FORTALESES


 

- Bona selecció del personal i un seguiment acurat de la seva incorporació i tasca al centre i al Projecte Vedruna.


-El seguiment tutorial dels alumnes a nivell afectiu i acadèmic  i el treball individualitzat. 

 

-Projecte Educatiu consolidat amb 36 escoles Vedruna. Molts projectes de millora en curs (Piscicopedagogia, Informàtica, Equips directius, Sostenibilitat).

 

- Equips de gestió cohesionats ( Patronat, Consell Escolar, Equip Directiu, Ampa i Claustre ) i ben enllaçats

 

- Confiança i participació de la majoria de les famílies. 

 

- Relació de confiança entre els docents i entre aquests i l'alumnat.

 

-Creem espais de reflexió en el claustre, necessaris per al canvi metodològic. 


- Tenim una xarxa d'escoles que ens donem suport unes a les altres en el nostre projecte.

 

- Tenim una xarxa d'escoles que ens donem suport a unes a les altres en el nostre projecte.


- Sabem comunicar allò que fem i el perquè ho fem.

- Tenir un bon pla de formació del professorat en la línia del projecte.

- La formació col·lectiva permet i ens ajuda a consolidar els objectius comuns.

 

- La il·lusió posada en el futur del projecte Vedruna.

 

- Planifiquem i concretem eamb detall les accions a realitzar.

 

O


OPORTUNITATS


Conceptes clau del Vedruna.

 

- Desenvolupem la competència aprendre a aprendre.

 

- El mestre és dinamitzador i acompanyant de processos, capaç de respectar el ritme de l’alumne.


- Formem alumnes amb sentit crític.


- Potenciem una escola viva, integrada i compromesa en el seu entorn.


- Fem una escola humana i humanitzadora.


- Promovem l’actitud conscient, combinem la teoria amb el testimoniatge que comporta créixer en responsabilitat.


- Intentem fer que l’escola doni resposta a les necessitats de la societat actual.


- Deixem empremta Vedruna als nostres alumnes.